Alla inlägg under november 2008

Av Linda Johansson - 3 november 2008 09:15

Godmorgon mina trogna bloggläsare ! Vilket härligt väder det är ute idag :)

Oj Oj Oj nu vill man bara vara ute och ta en lååång promenad men det är tråkigt att gå ensam eftersom det är vardag med allt vad den tillhör

Skola,Jobb osv ! får ta en låång och härlig promenad kanske sen när jag hämtar Nea på dagis ! Idag ville Nea inte alls vara kvar på dagis lill ungen hon var jätte ledsen och grät när jag skulle gå hon släppte inte mej så fröken fick komma och hämta henne lill älsklingen hon var jue tvungen att vara kvar också för dom ska knäppa kort idag på dagis och jag vill gärna att hon är kvar på det !

Har redan lämnat in lappen om korten tog hela paketet med kort och en ram och två nyckelringar och två magnetramar

kommer bli bra julklappar men jag kommer självklart att behålla en nyckelringsram själv och en magnetram

ramen kan jag ge bort hon kommer bli så fin älsklingen min :)


Idag då?

Jag ska strax frossa i mej lite frukost tänkte värma mjölk och göra varm choklad förra gången jag skulle göra det så hade jag ingen mjölk hemme så det sket sig men idag ska jag göra det :)

sen ska jag ringa lite samtal tänkte passa på att göra det först kanske medans det är morgon :P

sen ska jag följa med mamma och hälsa på mormor hämta Nea till kl15.00

var meningen att jag och Nea skulle hitta på något med Linda och Hugo men jag vet inte riktigt hur det blir nu :(

om inte annat så åker vi kanske hem till mamma och pappa en sväng idag Nea har fått ett pippi data spel av mamma och pappa så hon vill väl prova det kan jag förstå :)


Ne plikten kallar skriver mer senare om ni kan hålla er tills dess :P

Puss å kram !

Av Linda Johansson - 2 november 2008 21:51

 Nickelback - Gotta Be somebody Sjuk bra låt


Gud så varmt det vart helt plötsligt

ibland fryser jag som en tok och andra gånger svettas jag !

det är fan i mig för tidigt att hamna i klimakteriet eller vad det heter eller stavas :P


Tänkte bara önska mina älskade trogna bloggläsare Godnatt

tänkte pysa ner i sängen nu trängas bredvid tösen :P

Skriver mera i morgon


Natti Natti

Av Linda Johansson - 2 november 2008 19:18

Undra hur man ska få ungen att sova i sin säng

Har haft henne i min säng sen hon var nyfödd hon är snart 4 år

gissa om att jag är ganska trött på det

vill ha lite privatliv också så nu har jag fått lite tips och råd vad man kanske kan prova med och nu ska det verkligen bli andra bullar kan jag lova

hon är envis men jag är ännu mer envis så det kommer bli mycket gråt och sånt framöver men båda kommer att må bättre av att hon sover i sin säng hon är så pass stor nu så hon ska klara av att sova i sin säng

Måste bara få pappan att fatta allvaret i det här så vi båda kan hjälpas åt han på sitt håll och jag på mitt för det kommer bli ännu svårare om hon får sova med honom i hans säng hemma hos han och hemma hos mej i hennes egen säng det gäller att ha samma regler ! Men det är svårt när man inte kan komma överrens men det är inte lätt att komma överrens med någon som sätter sej emot allt man gör och säger ! men ska iaf prata med han få se vad han säger om det !


Pratade med mamma i telefonen för en stund sen om att jag måste få Nea att sova i sin egen säng och Nea lyssnade självklart på vad vi sa eller vad jag sa hon kunde jue kanske inte höra mamma mej hon lyssna på vad jag sa!

Så efter 1 timme i telefonen med mamma gick jag och bäddade upp i min säng berädd på att Nea skulle ligga där borstade tänderna på henne och sa att nu är det sängdax

Då sa hon något jag ALDRIG trodde skulle komma ifrån hennes mun  (Mamma jag vill sova i min säng inatt) trodde inte min öron men det var jue som ljuv musik iaf! så glad blev jag och berömde henne och sa att hon var en stor och duktig tjej sa också att (Om hon ligger i sin säng och sover där hela natten ska mamma ringa tomten i morgon och berätta vilken duktig tjej jag har så kommer du kanske få ännu mer paket till jul) läste en saga sa godnatt och att mamma sitter ute i vardagsrummet

att hon hör mej hela tiden

hon låg och läste lite i boken själv och jag trodde verkligen att jag hade lyckats men IKKE  efter ett tag ropar hon (Mamma jag vill itne sova här mer) åååååhh !!!! varför ska barn vara så jävla jobbiga ?

kan dom inte göra en enda sak man ber dom att göra !

ne det vill dom inte dom lyssnar bara när det är något DOM vill !

Men jag är glad över att hon är hemma igen iaf :)

mammas skruttis även fast jag kan få ett nervsammanbrott på henne ibland så älskar jag henna överallting annat i hela världen endå :)

ska verkligen ge allt jag har till att få henne att inse att hon MÅSTE sova i sin säng ösnka mej lycka till det kan behövas (Hon har ett sådant jävla humör ochen sjuk stark vilja)

Nu ligger hon iaf i min säng som VANLIGT men jag tror hon har somnat !

ska också bli lite ändring med annat här hemma också bl.a


* Fasta sov tider ( kl 18.30 ska hon ligga i sängen, kl 19.00 sova)

* Sluta med tutten till jul (tomten ska minnsan få ta hennes tutte med sig)

* HELT slut med godis i veckorna (BARA Lördagar)

* helt ändring när det gäller mat hon ska få ta maten själv det hon vill ha, och att hon ska äta upp det också då det hon tar åt sig


så, så ser det ut så jag har en hel del framför mej med en envis liten tjej :)


Själv ska jag bara ta det lungt resten av kvällenkolla på TV och kanske gotta i mej något gott nu när Nea somnat man får passa på då :)

mamma och pappa har jue som sagt var varit här och hjälp mej med gardinerna blev bra är faktiskt väldigt nöjd det får duga :)


Skippar skolan i morgon också har lite samtal att ringa i morgon

bl.a om en tid till undersökning för glasögon !

sen en massa privata samtal

och det är lättast att få tag i dom på morgonen och jag börjar kl 10.00 till 12.00 och efter lunch så är dom flesta ute på möten och skit

så måste passa på i morgon

ska följa med mamma och hälsa på mormis också på sjukhuset !

hon är verkligen dålig nu tror inte hon klarar så länge till :(

min älskade lilla mormor  <3


Vissa är så jävla sjukt dryga och och blä !


Av Linda Johansson - 2 november 2008 13:39

Har på känn att jag börjar få huvudvärk ikke bra :/

har precis ätit pasta och hamburgare

små kollade på reprisen på Idol från i Fredags Alice fick frågan "om hon bara fick äta en enda maträtt resten utav livet vad det skulle vara"

jag skulle lätt ha svarat PASTA jag kan  inte leva utan pasta det går inte äter fruktansvärt mycket pasta och Potatis också för den delen :)

så  pasta skulle det nog vara om någon frågade mej om det !


Sitter och inväntar Kråkungen och mamma & pappa dom ska komma över och hjälpa mej med gardinerna så är en sak klar i vardagsrummet iaf :)

Lyssnar på en gammal goding också med Jerry Williams med Did I tell you

försöker sjunga med men sång rösten är inte den bästa man måste tänka på grannarna också :P


(Det finns bara en sak att acceptera,
Och det  är verkligheten)






Av Linda Johansson - 2 november 2008 10:43

Godmorgon alla kära trogna bloggläsare :)

ännu en ny dag tiden går fort snart är det jul innan man ens hinner blinka

har precis alldeles nyss slagit upp mina ögon sov länge idag jätte skönt :)


så jag ska strax äta lite frulle och göra mig klar Nea kommer hem 15.00

tror mamma och pappa skulle hämta upp henne på vägen till mig

dom ska komma och hjälpa mej att sätta upp nya gardiner idag ÄNTLIGEN nu har dom lovat och lovat i flera dagar men allt annat har kommit ivägen men nu är det äntligen min tur :)

Sen får vi se om vi hinner hitta på något med Linda och Hugo

hon hade skickat ett mess i morse och frågat om vi skulle ses med barnen

jag hoppas det finns lite tid över till det kanske man kan gå ut :)


Tänkte fjäska för pappa och be han följa med mej ne till källaren och hämta upp min vinterskor så slipper jag gå ner ensam vill inte göra det kan finnas vad som helst där nere nu när det börjar bli kallt

uteliggare söker tak under huvudet och dåvet man aldrig vad man hittar !

usch ne pappa får följa med mej ner !

så jag kan gå till skolan i morgon


Nu ska jag pysa iväg en sväng men skriver mer senare idag om ni kan vänta ;)

Puss å kram :)


Av Linda Johansson - 1 november 2008 20:27

har precis tagit mej ett HÄRLIGT varmt och avkopplande skum bad

så sjukt skönt :) skulle ha kunnat legat där hela kvällen men var tvungen att gå upp för jag ska se filmen (Strandvaskaren) som börjar kl 21.00 TV400 sen börjar det en annan skräckfilm på 3an kl 23.00 som jag också ska se

så nu ska jag slänga mej framför stjärnor på is tills Strandvaskaren börjar

så det blir TV hela kvällen nu

börjar känna mej rikigt trött jag hoppas att jag kommer orka håll ut till 23.00 vi får se vaknade jue så tidigt i morse men i morgon ska jag sova ett tag iaf måste försöka hinna ta golven också men om jag inte hinner så spelar det inte så stor roll utan jag får helt enkelt skjuta upp det som vanligt :P


Ville önska er godnatt för nu blir det inge mer bloggskrivande ikväll

så nu får ni hålla ut tills i morgon mina kära vänner :)

Godnatt och kom ihåg ta hant om varandra där ute kärleken övervinner ALLT !

Av Linda Johansson - 1 november 2008 16:54

Hejj hopp alla bloggisar och bloggisläsare :)


OJ OJ OJ nu har Linda varit duktig jag har diskat upp "monster disken"

jag har bäddat rent i sängen plockat och grejat men jag har fortfarande golven kvar och dammningen men det tar jag i morgon innan Skrutthönan kommer hem igen "SAKNAR HENNE SOM FAN" nu blir det slappa framför TVn en stund om det nu finns något att se


tänkte lägga ut bilder på vårat hem hur vi bor så får ni se :) mysigt tycker jag komentera gärna vad ni tycker!




Av Linda Johansson - 1 november 2008 08:29

Godmorgon alla bloggläsare hoppas ni sovit gott

 Nu är vi redan inne i 1 November tiden går så sjukt fort om 1 månad är det jul

börjar känna mej rätt stressad har inte köpt en enda julklapp ännu

ochinte har jag nå pengar till det nu heller kanske ska bege mej till Valbo köpcentrum när jag får pengar igen och på börja julklapparna iaf

det är igentligen nu den mysiga tiden börjar nu och fram till jul och juldagarna en massa mys och julsånger i affärerna och en massa ljus överallt vart man en kollar man gårrunt med en pirrande känsla i kroppen och  myser hela tiden för man vet att julen närmar sig och med allt som den tillhör godmat,familjen,stämmningen,och så klart barnens glada skratt och lysnade ögon när dom ser alla julklapparna under granen det är bara för mysigt :)

men efter jul och nyår så hade jag önskat att våren kom tillbaka för då är allt det mysa över och man har ingenting att se fram emot men man kan jue inte göra någonting åt att vintern är den längsta årstiden


har nyss kommit hem sov över hos Linda i natt kunde inte ta mig hem på något sätt igår pga att det var så sjukt halt och jag hade så klart fel skor på mej ett par stövlar som är jätte hala under så om jag hade gått hem och dessutom i mörkret så hade jag  garanterat ramlat och slagit ihjäl mej

så jag sov över och det var mysigt :)  tänkte ta med mig bebis till Linda i helgen eller om hon och hennes katt Elsa kommer över till oss och umgås hela helgen så katterna får busa av sej med varandra

Hugo Lindas son vakna kl 07.00 tiden i morse och kom insmygandes och gick fram till fönstret och försökte kolla ut om det fortfarande fanns snö kvar där ute  go ungen där :)

sen tassade han försiktigt till Linda och la sig ner i sängen bredvid henne

men lättväckt som jag är som själv har barn så vaknade jag så klart när han kom upp och kunde inte somna om så jag gick upp och bra var väl det så jag kom hem i tid till Bebis det var med nöd och näppa jag klarade mej hel hem faktiskt men jag höll på att slå en vurp en gång men klarade mej :)

jag visste att mina trogna stövlar inte skulle svika mej *älska*


Så nu sitter jag hemma har precis satt på mej morgonrocken och snobben tofflorna och 4 par strumpor och kläder under sååå kallt

ska strax värma en kopp varm choklad och äta lite frukost behövs lite varmt att dricka nu och slappa framför TVn hela dagen för nu går jag verkligen inte ut nå mer idag förutom till kiosken och köpa ciggaretter då men det är inte långt så dit hoppas jag att jag klarar mej..:P

men annars så blir jag inne hela dagen idag

ska försöka ta mig ner till källaren i morgon också och hämta upp vinterskorna som jag "råkade" slänga ner med dom andra skorna jag inte andvänder duktig som jag är så jag kan gå som normalt folk

måste ha sätt kul ut när jag gick för dom som åkte bil stel som en pinne :P


Ne nu blir det slappa av för hela slanten skriver blogg mer senare idag!

hej på er så länge !




Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards