Alla inlägg under november 2008

Av Linda Johansson - 25 november 2008 17:58

hahaha en bild på mej med glasögon

var tvungen att lägga ut den :P



Av Linda Johansson - 25 november 2008 17:33

Ja Linda kom över till mej i morse mötte upp henne utanför Neas dagis !

Lämnade Nea på dagis gick hem till mej och slängde oss framför TVn

Top model 8 har börjat nu och det är ett MÅSTE !

Linda somnade ett tag på soffan så jag kollade klart på våra Bästa år som också är ett MÅSTE !

Så jag väckte Linda när det var slut för att hämta Nea på dagis till kl 14.00

Gick direkt till Klädjätten  för att Linda ville kolla lit där

Kollade jag också men det var inget speciellt som lockade där !

Så jag frågade Linda om hon hade lust att gå ner på stan en sväng och kolla där så det gjorde vi (Nea älskling somnade i vagnen på väg ner till stan trött efter en hel dag på dagis)

Gick in till kapphal en sväng där köpte jag en rutig (Svart,vit,röd) kjol åt Nea och ett par vita strumpbyxor hon ska ha på juldagen när vi ska ha det lite mysigt !

Sen gick viin till kick där köpte jag ett diadem även fast jag har 100 st redan ! och en ögonbrynsnoppare för min börjar strejka nu!

Sen vidare in till Lindex där köpte jag en röd BH (passar bra till jul men nu var jue det inte rikigt därför jag köpte den utan för att jag inte har någon röd BH)

och en ny parfym som jag behöver !

Så lite shopping blev det idag också !

Men nu får det räcka ett tag nu är det julklappar nästa som ligger överst på listan !


Nu ligger Nea och kollar på TV och jag bloggar !

Ska strax börja med maten vet inte rikigt vad vi ska äta än

Nea är ganska dålig på att komma på något hon vill ha att äta !

ALLTID samma svar (potatis , korv , pasta eller pyttipanna)

Får väl se vad jag hittar på för något !


Imorgon ska vi hem till mamma och pappa direkt efter jag hämtat Nea på dagis vi ska baka lussbullar och pepparkakor tillsammans innan hon åker på Torsdag!

Sen på söndag är det första advent inte klokt vad tiden går fort

snart är det jul jag börjar känna av jul stressen rikigt rejält nu faktiskt !

Har iaf bestämt mej att INTE jul pynta i år ska inte heller ha någon gran !

Då undrar ni säker varför ?

Jo för att Nea blir borta mycket i jul och vi ska vara mest hemma hos mamma och pappa och där ska dom pynta så lägenheten kommer stå rätt tom under jul så därför tycker jag inte att det är någon idé att pynta i onödan sen är jag inte så mycket för pynta heller !

Men alla adventstakarna ska SJÄLVKLART upp  i fönstrena och en på bordet så man kan tända ljus !

Ja så får det bli !


Nej dax att börja göra nytta nu !

Skriver nog inge mer idag men i morgon kommer det väl läggas in en ny liten text !

Lägger också ut bilder på allt vi köpt i dag här nedanför !


Natti natt

Av Linda Johansson - 25 november 2008 12:26

Godmorgon

eller eftermiddag eller vad man nu kallar den här tiden :D

Idag känns det bättre allt är som förut igen ! och det betyder mycket för mig..!


Idag då ?

Har lämnat Nea på dagis ska hämta henne till 14.00

Vi ska följa med Linda till klädjätten hon ska kolla på lite små saker !

och jag ska passa på att handla hem lite små grejer !

Så vi hämtar Nea sen på dagis !

Sen vet jag inte om vi går hemåt till mamma och pappa ! vi får se

ska prata med mamma om att vi ska ta och baka lussebullar och pepparkakor också innan Nea åker på Torsdag

Så hon hinner vara med på det...

Annars får jag göra det själv :D men jag är inte så bra på att baka

vissa saker är roliga att göra men igentligen är jag inte så mycket för bak

Sen vet jag inge mer som änder idag hittils men det lär visa sig då !



Skriver mer senare idag

Puss & Kram


Av Linda Johansson - 24 november 2008 09:19

Godmorgon

allesammans :) hoppas allt är bra med er i snö vädret vi har fått

det är jue inte klokt vad det blåser och snöar !

inget ute väder idag precis ! Längtar så fruktansvärt mycket till sommaren nu med en massa värme !

Vill inte ha vinter efter allt med jul och nyår är över så vill jag ha tillbaka sommaren då är det mysiga över då vill jag att all snö ska smälta bort och det ska bli sommar ! Men man kan jue inte alltid få som man vill !



Har lämnat Nea på dagis nu jobbigt var det att gå i detta väder men vi kom fram till slut iaf :)

Nea pulsade i all hög snö hon såg skuttade skrattade och hade jätte kul :)

(Skulle ha tagit kort men vågade inte ta fram kameran när det snöar så mycket får bli när det inte blåser och snöar så mycket)

Har ändrat tider på dagis nu också !

pratade med en av personalen där när jag lämnade Nea !

Hon har jue gått mellan 08.30 - 15.00 dom senaste veckorna nu

Men eftersom jag inte går i skolan nå mer så kommer hon få börja med 15 timmar i veckan igen (jätte tråkigt för både mej och Nea)

Så nu kommer hon gå Måndag - Onsdag mellan 09.00 - 14.00

Får se om Daniel sätter upp henne på dagis också så får hon lite fler timmar där ! Nu när hon kommit in i det så är det tråkigt när man plötsligt måste ändra på det !

Tycker det är UR dåligt att det bara är 15 timmar i veckan för barn och föräldrar som inte har något jobb !

Dagis borde för det första vara helt gratis eftersom man behöver jobba !

OCH att alla barn ska få gå varje dag i minst 6 timmar

dom behöver det när dom blir äldre det sociala när dom ska börja i skolan , börja jobba osv!

Nu kommer Nea gå 5 timmar Måndag - Onsdag

Man hinner jue bara lämna henne gå hem och sen måste man iväg och hämta henne igen !

Tycker endå att hon borde få äta mellanmål där tillsammans med barnen !

Kommer ihåg när Nea gick på den mindre avdelningen Humlan

När jag alltid kom 14.00 och hämtade henne när dom nästan direkt efter skulle sätta sig att äta mellanmål och Nea visste jue det så hon ville jue vara kvar och äta mellanmål hon blev jätte ledsen och frågade varför inte hon fick äta mellanmål medans dom andra barnen fick det!

JAA ? vad säger man ? jag hade ingen bra förklaring till det så det fick hänga i luften !

UR dåligt tycker jag


Ska göra mej klar nu och ringa pappa så han kan hämta mej

så vi kan åka till coop och hämta hem Neas gosedjur Simba som blev kvar glömd där igår när vi var och handlade kläder till henne !

Så igår var det lite känsligt ingen tutte och ingen Simba !

Men hon somnade till slut iaf vid 21.00 tiden

Så måste dit och kolla om dom hittat hennes Simba som betyder så mycket för henne !

Sen följer jag med pappa hem ska ringa runt lite grann

har sätt att jag har tre olika jävla försäkringar !

Det är jue SJUKT onödigt jag behöver bara en !

En som täcker upp Nea och hemmet

Eftersom mamma och pappa har en försäkring på mej tills jag fyller 25 år


Sen ska jag hämta Nea igen på dagis försöka vara ute lite grann om det inte började blåsa ännu mer hoppas det lugnar ner sig så man kan vara ute lite !

Busa i snön !

Vi får se !


Skriver mer senare

Ta hant om varandra

Puss & kram

Av Linda Johansson - 23 november 2008 22:26

Usch det känns inte alls bra !

det känns som mitt halva jag dött ut !

Bara för ett enda litet misstag

jag vill inte att det ska vara så ! Jag vill kunna få det ogjort !

Men det går inte !

Jag vet inte om det någonsin blir som förut igen !

Jag hoppas verkligen det jag vill inte förlora detta !


Jag kan iaf skriva att jag mår dåligt en dag !

Jag behöver inte hålla det inom mej att jag har dåliga dagar ibland !

Jag är INTE rädd för att folk ska få reda på att jag mår dåligt ibland !

Det är mänskligt att ha både bra och dåliga dagar !

Det är mänskligt att gråta skrika och vara arg !

Det är Okejj att visa känslor och det är Okejj att må dåligt !

Man kan inte leva i sin egen lilla värld där ALLT är en UNDERBAR dröm

där det inte finns nå som helst problem sorg,ilska,tårar och förtvivlan!

Om man inte kan visa att man mår dåligt så växer det som en ond tumör

och till slut så tar den över hela kroppen och man orkar inte mer !


Det är starkt att kunna gråta , skrika , vara arg , förtvivlad , att må dåligt ,

att kunna berätta för folk att man mår dåligt ibland !


Gråt om du behöver gåta ! Skrik och du behöver göra det !

var arg om det känns bättre !

Av Linda Johansson - 23 november 2008 17:51

Nea leker med modell Lera var tvungen att ta ett kort :D Mammis älskling !



Av Linda Johansson - 23 november 2008 16:46

Ja jag har köpt en massa varma kläder åt Nea

5par strumpor , En flees tröja och ett par byxor till !

3 par strumpbyxor och så har jag budat på ett par mörka jeans på tradera åt henne också som jag ska betala!

Och ett par ljusa Jeans också men dom vet jag inte än om jag får om inte någon annan budar över och en tjock polotröja svartgråblå tror jag den var!

så vi får se vad det blir :)


Har nästan precis kommit hem latade oss idag och köpte ifrån donken idag!

Nea åt nästan ingenting som vanligt så trött på att hon äter så dåligt jämt !

Ska sluta göra mat åt henne känns det som ingen idé att göra något åt henne för hon äter oftast bara någon tugga sen säger hon att hon är mätt ! Men ibland kan hon äta upp allting och då blir jag jätte glad men det är inte ofta! Trökigt !


Kollar på dansbandskampen nu hahaha jag tycker om dansband har jag alltid gjort !

Scott bandet är jue sjukt bra och sångaren kan man jue äta upp så sjukt snygg ! HAHAHAH usch va fjortis jag känner mej :P

mamma säger att hon ska skriva brev till honom och säga åt han att han ska träffa mej för jag behöver en kille haha ! Hon är jue inte frisk hon inte!


jag  är jätte trött idag Nea somnade så sent igår vid 22.30 tror jag klockan var och de är lite för sent för en 4åring ! Men Men !

Blir tidigt ikväll iaf för hon ska till dagis i morgon också jag måste försöka få tag i Svenska läraren via telefon i morgon orkar inte gå enda ner på stan bara för en sådan sak isåfall så ska jag göra det om jag har något annat ärende i morgon nere på stan

Väntar fortfarande på mina glasögon som inte kommit än får se om dom hör av sej i veckan nu då att dom kommit isåfall kan jag passa på att gå till skolan och prata med rekor och Svenska läraren då!

Det visar sej!


Nu Ska jag få nån klarhet med saker och ting !


Puss å kram

Av Linda Johansson - 23 november 2008 10:28

Godmorgon !

Här i Sandviken snöar det rätt mycket och kallt som fasiken är det !

Men endå mysigt :)

Vi blev kvar hos mamma och pappa igår iaf så Bebis har fått varit ensam i natt men det klarar hon hon sover jue endå inte i vårat sovrum stänger ut henne så hon får sova ensam i vardagsrummet på sin stol och filten !


Vi ska åka iväg till owejansons strax så fort vi blivit klar det var evigheter sedan man var där så jag ville åka in och kolla lite

ska kolla om dom har nå fleessätt åt Nea så hon är varm i vinter !

och så ska jag kolla på lite pyssel grejer där åt henne för dom har en massa olika grejer där !

Men först måste jag hem och kolla så Bebis har mat tills vi kommer hem

tar väl någon timme till innan vi åker hemåt för dagen !


Nej nu har jag inte tid att  sitta här längre och fördriva tiden

utan måste stutsa upp och göra mej klar om vi ska åka in

Skriver mer senare idag/kväll


Puss å kram

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards